Spotify satser ikke længere kun på musik

Spotify satser ikke længere kun på musik

For mange mennesker er Spotify ensbetydende med musik streaming. Men sådan kommer det ikke til at være fremover, hvis vi skal tage et kig på, hvilken udvikling Spotify er i gang med at gå igennem. Det er i hvert fald ikke kun musik, som verdens største musik streamingtjeneste vil satse på de kommende år.

Vi kan allerede nu godt høre øvrige ting som eksempelvis podcasts på Spotify. Men nu er der noget, der tyder på, at det kommer til at blive en meget større del af Spotify, og at der også er andre områder, de så småt går i gang med at eksperimentere med for at trække endnu flere lyttere og brugere i folden.

Som det ser ud lige nu, kan vi i hvert fald godt se frem til en stor og blodig krig på markedet for bl.a. podcasts over de næste par år.

Aftaler for millioner af dollars

En af de seneste nyheder, som bl.a. har været med til at sætte fokus på Spotify, er nyheden om, at Spotify har lavet en aftale med Joe Rogan, den populære amerikanske podcast vært, for op imod 100 millioner dollars.

Joe Rogan har i mange år udgivet sine podcasts frit på markedet, samtidig med at han har uploadet hele samtaler på Youtube som videoer. Men det ser ud til at være slut med at lægge sine optagelser på Youtube fremover. Her bliver det kun til små bidder og korte videoer, mens de fulde samtaler skal findes på Spotify.

Video på Spotify

Joe Rogan er kendt for at filme sine podcasts, så du kan se samtalerne med billede på, hvis du har lyst. Men nu hvor han har lavet en aftale med Spotify om at lægge sine episoder der, hvad sker der så med hans videoer?

Jo, de kommer også på Spotify. For Spotify vil nemlig til at udvide deres udvalg af underholdning til bl.a. også videoer. Og det åbner op for en helt ny kamp mellem Youtube og Spotify, hvis Spotify har tænkt sig at kapre video-segmentet også.

Satser stort på podcasts

Men det vil især være på podcast området, at vi vil se Spotify investere flere og flere penge de kommende år. Mange har allerede deres podcasts liggende tilgængelige på Spotify, men det virker som om, at vi kommer til at se flere unikke licensaftaler om kun at ligge på Spotify.

Hører du dine podcasts andre steder nu, vil det ikke være så underligt, hvis du om få år skal vænne dig til at lytte til dine podcasts hos Spotify. Det ser i hvert fald ud til, at Spotify er i gang med at ruste godt op og gøre klar til kamp.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.